Flashbacking


These are the facts that Riska Nur Barokah is weak. Copied from the diary.


Written on Saturday, 28th November 2009
Backsound: “Get me away from here, I’m dyin”
Album: If you're feeling sinister
Artist: Belle and Sebastian
Sebenarnya otak dan hati gue sedang tidak sinkron hari ini. Hati maunya cuek bebek, males mikir ini, males ngelakuin itu. Tapi otak berkata pada hati “you’ll be sorry kalo anggap enteng masalah ini”. Ini sebenarnya masalah apa? SELASA KETEMU JOHANNSEN!!! Semoga dimudahkan, amiiiiiiiiiin.


“Get me away from here I’m dying...”
Written on Monday, 30th November 2009


You know what? Tadinya hari ini gue mo bolos kuliah. Ini lah gue, chicken, penakut, lemah, gampang mundur. But then … my body moved suddenly, menuju Bahnhof, naik kereta sampe ke Brandenburg. Tentunya dengan otak penuh dengan kata-kata “akh…”, plus kepala tertunduk.
Dan ternyata…
Untung gue masuk kuliah. At least bisa ngerjain sesuatu dan tidak memikirkan Johannsen, plus bisa  nyengir2 bareng Rayi, Reiza, Gilang dan Mega. Pulangnya bahkan gue, Reiza, Mega dan Gilang malah sempat mampir ke Kudamm.


Written on Tuesday, 1st December 2009
Backsound: “I’m good, I’m gone”
Album: Youth Novels
Artist: Lykke Li


I texted 3 lovely people that day. Then one of them = “my dad” called, he whispered “don’t ask for me to pray for you, because I already did it, even when you don’t ask for it!”. Gue tahan nafas, miriiiis. I know bagi sebagian orang, bertemu professor adalah hal biasa, meminta sesuatu dari professor adalah hal yang biasa. Tapi dari kecil, bagi si penakut ini belajar berani itu pelajaran paling menakutkan didunia.


Then finally
hari ini pun berlalu dengan lancar jaya Alhamdulillah, maha suci Allah yang selalu memberikan kenikmatan diakhir setiap cobaan…anyhow akhirnya gue masuk ruangan 102 juga!!! haha
thanks for those 3 lovely people who texted me back J. I LOVE YOU ALL :*.


You can't keep me back once I've had some
Wasting time to get it right
And you will see what I'm about

Yeah, I'm workin' a sweat
But it's all good
I'm breakin' my back
But it's all good
'cause I know I'll get it back
Yeah, I know your hands will clap


Ps:
SMS dari ibu: “dilarang somboooong…”
haha, you know I love her :)

Comments

Post a Comment